Photography : Dragonfly # 6

DSC02281a

Brothers & sisters…, menurut para peneliti yang pinter-pinter itu, kinjeng atau jentrung atau capung dapat dijadikan indikasi suatu daerah airnya masih bagus atau sudah tercemar. Binatang ini berkembang-biak dengan menaruh telurnya di air yang bersih tak tercemar, telur itu kemudia menetas menjadi bayi capung yang kemudian hidup sebagai binatang air untuk beberapa waktu. Apabila air itu tercemar limbah atau pestisida maka bakal capung ini tidak akan bertahan hidup atau mati sebelum menjadi capung.

DSC02282

Capung banyak dijumpai di desa-desa, itu menandakan capung bisa berkembang biak dengan baik di desa-desa tersebut. Apabila capung sudah sulit ditemui di suatu daerah, itu bisa menjadi pertanda bahwa kemungkinan air di daerah tersebut sudah tidak bagus sehingga capung tidak bisa berkembang-biak dengan baik di situ.

DSC02286a

Apakah di tempat brosis masih banyak dijumpai capung..??

About lexyleksono

A man from the country side of Jember - East Java, married and has one daughter. Love to travel, and to explore new things. I love motorcycles and photography. By writing in this blog, I want to share my life journey with you all (i.e. traveling, photos, motorcycle touring, etc.). I really do hope every reader will enjoy this blog. Thanks guys for visiting my blog, I hope you like it. Any comment is always welcomed. God bless you all..! Best regards, Lexy Leksono Email : lexy.leksono@yahoo.co.id or lexyleksono@gmail.com Phone : 08129668128 or 087877408314
This entry was posted in Capung, Insect, Nature, photo shooting, Photography and tagged , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Photography : Dragonfly # 6

  1. Mas Sayur says:

    sisit gantung… alias capung yang selalu menggantung ketika hinggap… dulu jaman saya kecil banyak sekali serangga ini… sekarang [un mungkin masih ada..

    Like

  2. ipanase says:

    aku mau moto ginian di lalat naga buruan kabur

    Like

  3. fifteenacres says:

    I have been trying to get a good photograph of one of the many dragonflies which hover around our dam – so far unsuccessfully as they are so small, and never still. You have taken a wonderful photograph. I can’t imagine how much patience and skill it took. Well done! Meanwhile, I will keep trying. Lisa

    Like

Leave a comment